Uptime-IT ApS
   
     
 
         
 
SiteSuite E-shop


Om SiteSuite E-shop
SiteSuite E-shop er et system som giver mulighed for salg af varer på internettet 24 timer i døgnet. Opsætningen i SiteSuite E-shop gør den anvendelig til mange former for salg. Shoppen kan fungere både med og uden kortbetaling. Vælges kortbetaling kan der benyttes alm. dankort, e-dankort samt internationale betalingskort. Det er også muligt at bruge SiteSuite alene som præsentationsmedie eller onlinevarekatalog.

Funktionaliteter i SiteSuite E-shop:
  • 100 MB Serverplads.
  • Fri trafik.
  • Varekatalog med ubegrænset antal varenumre.
  • Varegrupper med undergrupper (ubegrænset antal).
  • Søgefunktion.
  • Kundekartotek. Ubegrænset antal brugere.
  • Kundegrupper. Ubegrænset antal.
  • Indkøbskurv.
  • Ordrestatistik.
  • Ordrebekræftelse.
  • Onlinebetaling m. DIBS.

Betingelser for at have en SiteSuite E-shop:
  • En hjemmeside i SiteSuite CMS uanset udgave.
  • Tilkøb af SiteSuite E-shopmodul som integreres i hjemmesiden.
  • SiteSuite E-shop er inkl. i SiteSuite Unlimited.

Principper for SiteSuite E-shop:
  • SiteSuite E-shop oprettes på en side i din SiteSuite hjemmeside.
  • SiteSuite E-shop har et standardopsætning men styles så den passer ind i designet til resten af hjemmesiden.
  • Siden m. SiteSuite E-shop indeholder loginfunktion, hvorfra man logger sig ind, uanset om man er kunde eller administrator af shoppen. Se beskrivelse nedenfor.
  • Administratorer af shoppen skal være oprettet med deres brugerprofil for at kunne logge ind. Første administrator oprettes af Uptime-IT, denne administrator kan senere oprette andre administratorer.
  • Kunder skal oprette deres kundeprofil fra loginsiden for at gennemføre køb og betaling.
    Se beskrivelse nedenfor.
  • Når kunden har gennemført en bestilling, sendes en email med ordren til administratoren af shoppen.

Til top


Loginprocedure:

Når man er inde på shopsiden, vil der være et sted hvor der står: Log Ind. Dette Log Ind-sted benyttes af både kunder og shopadministratoren til at logge ind i shoppen.

  • Kunder logger ind for at gennemføre betaling og køb.
  • Shopadministratorer logger ind for at administrere shoppen.

Log ind

  • Klik på Log ind for at komme til loginsiden i shoppen.
Login
  • Indtast brugernavn og password.
  • Klik på Login.

OBS: Nye kunder skal først oprette deres kundeprofil for at kunne logge ind.
Se login for kunder nedenfor.

Til top


Login for kunder:
  • Login kræves af kunder for at kunne gennemføre køb og betaling.
  • For at kunne logge ind skal man oprette en kundeprofil.
  • Kunder opretter deres kundeprofil fra shopsiden. (Se billede ovenfor).

Oret kundeprofil

  • Oplysninger til kundeprofil indtastes i felterne.
  • Klik på Opret Konto for at oprette kundeprofilen.
  • Nu kan der logges ind i shoppen og gennemføres køb og betaling.

Til top


Login for shopadministrator:
  • Man skal oprettes som administrator af Uptime-IT første gang, for at kunne administrere shoppen.
  • Når man er oprettet som administrator, kan man oprette andre administratorer.
  • Indtast password og brugernavn. (Se beskrivelse ovenfor).
  • Følgende muligheder kommer frem på skærmen:

Login

  • Administration: Klik her for at få adgang til brugerstyring, gruppestyring, ordrestyring og statistik.
    Se forklaring nedenfor.
  • Produktgruppe: Klik her for at oprette og redigere produktgrupper.
  • Produkt: Klik her for at oprette de enkelte produkter i shoppen.

Til top


Administration:

Når man er logget ind som administrator og klikker på Administration ses nedenstående skærmbillede:

Administration

  • Klik på den kategori du vil redigere.

Til top


Brugere:
  • Vælg Brugere på fanen Administration for at oprette eller redigere eksisterende brugere.
    Se billede ovenfor.
  • Fanen Brugerstyring Brugere kommer frem.

Brugerstyring

  • Indtast oplysninger om brugeren i felterne og klik på Go.
  • Brugeren kan nu ses på listen af brugere nedenfor indtastningsfelterne.
  • For at redigere en bruger som allerede er oprettet klikkes på [Edit]

Til top


Ordrer:
  • På fanen Ordrestyring har du et overblik over de ordrer som er afgivet i shopppen.
  • Ordrene kan sorteres på nr., oprettelsesdato, antal, samlet pris, organisation og navn ved at klikke på de understregede ord.

Ordrestyring

Til top


Grupper:
  • Med brugerstyring af grupper kan man opdele brugerne i grupper og knytte dem til udvalgte varegrupper..
  • Klik på Grupper på fanen Administration for at oprette ny brugergruppe

Gruppe_bruger_styring

  • Giv brugergruppen et navn og skriv det i feltet.
  • Klik på Opret for at oprette brugergruppen.
  • Efter oprettelse af brugergruppe vises fanen med Rediger Gruppe. Se nedenfor.

Til top


Med Rediger Gruppe kan man give bestemte brugere adgang til udvalgte varegrupper eks. i forbindelse med rabatter.

Rediger brugergruppe

  • Alle brugere er som udgangspunkt inaktive i gruppen.
  • Medlemmer af gruppen gøres aktive/inaktive ved at klikke på pilene som findes mellem de to vinduer under Medlemmer af denne gruppe.
  • Under Adgange til Produktgrupper vises de produktgrupper som er oprettet.
  • De enkelte produktgrupper gøres aktive/inaktive ved at klikke på pilene mellem de to vinduer.
  • Klik på Opret når redigeringen er færdig.

Til top


Status: Er under udvikling.


Produktgruppe:

Rediger pakke

Når man er logget ind som administrator og klikker på Opret udfor Produktgruppe vises skærmbilledet nedenfor. Her oprettes produktgrupperne med deres evt. tilhørende brugergrupper.

Opret_rediger_produktgruppe

Sådan oprettes en produktgruppe:
  • Gruppenavn: Giv produktgruppen et navn og indtast det i feltet.
  • Aktiv: Gør produktgruppen aktiv ved sætte flueben i boksen.
  • Overgruppe: Vælg en overgruppe på selectlisten.
  • Sortering: Vælg sorteringsgrad.
  • Brugergruppe adgange: Giv brugergrupper adgang til den pågældende produktgruppe ved at gøre dem aktive med pilene mellem de to vinduer.
  • Opret: Klik her for at afslutte oprettelsen af produktgruppen.

Til top


Sådan redigeres en produktgruppe:

Rediger pakke

  • Klik på Rediger udfor Produktgruppe.
  • Fremgangsmåden er den samme som ved oprettelse af produktgruppe. Se beskrivelse ovenfor.

Til top


Opret Produkt :

For at kunne se varerne i shoppen skal de først oprettes. Gør sådan her:

Rediger pakke

  • Klik på Opret udfor Produkt.
  • Skærmbilledet nedenfor vises.

Opret produkt

 
Sådan udfyldes felterne:
  • Titel: Her indtastes navnet på produktet.
  • Varenr.: Her indtastes varenummer.
  • Referencenr.: Her indtastes referencenummer på produktet.
  • Beskrivelse: Her skrives en kort beskrivelse af produktet.
  • Sortering: Her angives sorteringsgrad.
  • Pris: Her angives prisen på produktet .
  • Pakkeprodukt: Sæt kun flueben hvis du er ved at oprette en pakke.
  • Rabatter: Her angives evt. rabatter og antal. Klik Tilføj for at bekræfte.
  • Variant: Her angives evt. varianter af produktet . Er der flere varianter adskilles de med komma + mellemrum.
  • Primærgruppe: Her angives hvilken gruppe varen primært tilhører.
  • Sekundærgruppe: Tilhører produktet en sekundær gruppe angives det her. Sekundærgruppen aktiveres ved at klikke på pilene mellem de to vinduer.
  • Tilbehørsgrupper: Tilhører produktet en tilbehørsgruppe angives det her. Tilbehørsgruppen aktiveres ved at klikke på pilene mellem de to vinduer.
  • Annuller: Klik her for at fortryde oprettelsen.
  • Slet: Klik her for at slette produkt.
  • Opret: Klik på Opret når produktet er oprettet med alle specifikationer.
  • Når produktet er oprettet får man mulighed for at tilføje produktet til en pakke samt uploade billeder og filer til produktet. Se billede og beskrivelse nedenfor.

Til top


Pakkesalg:
Det er muligt at gruppere produkter i en pakke til samlet salg. For at kunne tilføje et produkt til pakkesalg, skal pakken være oprettet. Man opretter en pakke på samme måde som, man opretter et produkt. Se beskrivelse til Opret produkt ovenfor.
Når kunder i shoppen køber en pakke, er det muligt for dem at bestille flere pakker samt ændre på antallet af enheder i pakken.

Tilføj produkt til pakkesalg:

Skal produktet indgå i en pakkesalgsløsning, skal det angives hvor mange enheder af produktet som er indeholdt i pakken. For at kunne tilføje et produkt til en pakke, skal pakken være oprettet. Det gøres på samme måde som ved oprettelse af produkt. Se ovenfor.

  • Alle pakker som er oprettet, kan ses på listen under Pakkenavn som vises når et produkt er oprettet og gemt.
  • Tilføj det antal enheder af produktet, der skal indgå som standard i de enkelte pakker.
  • Sæt flueben i checkboksen ved Tilføj for, at tilføje produktet til pakken.

Pakkesalg

Til top


Upload af billeder og filer

Når et produkt er oprettet får man mulighed for at uploade billeder og filer til produktet.
Se billede ovenfor. Billederne skal være i formatet JPG. Det er ikke nødvendigt at skalere billederne inden de uploades. Gør sådan:

  • Gennemse: Klik her for at finde billedet/filen.
  • Upload billede/Upload fil: Klik her for at uploade billedet/filen .
  • Gem: Klik her for at gemme produkt med billede/fil.
  • Annuller: Klik her for at fortryde oprettelsen.
  • Slet: Klik her for at slette produkt.

Til top


Opret pakke:
  • Samme fremgangsmåde som ved oprettelse af produkt.
  • Man behøver kun at udfylde feltet Titel og sætte flueben ved Pakkeprodukt for at oprette en pakke.
  • Klik Gem for at oprette pakken.
  • Når man efterfølgende opretter et produkt vil pakken kunne ses på listen under pakkesalg.

OBS: Det er ikke alle versioner af SiteSuite E-shop som har mulighed for pakkesalg.


Rediger pakke:

Når man har oprettet en pakke, er det muligt at redigere den efterfølgende. Gør sådan:

Rediger pakke

  • Vælg Rediger udfor produkt.
  • Det skærmbillede som vises svarer til Opret produkt med undtagelse af feltet pakkesalg.
  • Under pakkesalg vises de produkter som tilhører den pågældene pakke samt antallet af enheder som hører til pakken som standard.
  • Det er muligt at ændre i antallet af enheder for de enkelte produkter i pakken.
  • Man kan også fjerne produkter fra pakken ved at fjerne fluebenet i checkboksen under Tilføj.

Rediger pakke

Til top


Rediger produkt:

Når man har oprettet et produkt er det muligt at redigere det efterfølgende.

Rediger pakke

  • Vælg Rediger udfor produkt.
  • Det skærmbillede som vises svarer til Opret produkt med undtagelse af feltet pakkesalg.
  • I feltet Pakkesalg vises de pakker som det pågældende produkt er en del af.
  • Det er muligt at ændre i antallet af enheder af det pågældende produkt som skal indeholdes i de enkelte pakker.
  • For at slette et produkt fra en pakke, fjernes fluebenet i checkboksen under Tilføj.
  • Slet et billede ved at sætte flueben i checkboksen udfor Slet under billedet, og trykke Gem.
  • Du kan ændre billedet ved at uploade et nyt og trykke Gem.

Rediger produkt

Til top


 
 
         
 
  
Uptime-IT ApS • Abildvej 5E • 5700 Svendborg • Tlf: 63 60 20 00 • Fax: 63 60 20 21
www.uptime.dkpost@uptime.dk
SiteSuiteCMS
Online: 8
0.023